TAPAHTUMIA

Tapahtumista ilmoitetaan paikallislehden seuratoimintapalstalla, somessa ja kylän 5 ilmoitustaululla.

Kyläkahvila järjestetään Vesalassa keskiviikkona 3.7. klo 15-18, tervetuloa tutustumaan kaikki kyläläiset ja kesälomalaiset!

Säilättäret, sirkusta ja musiikkiteatteria, Läpi kesäillan valssin -esitys 13.7.  klo 14, Vesala (Vesajärventie 1710) , ilmainen sisäänpääsy.

Navettokirpputori (Takamaantie 1788) on avoinna alkaen 13.7., useana viikonloppuna ja Landefestien aikana.  Tarjolla on astioita, vanhoja työkaluja, koriste-esineitä, mattoja, vaatteita ym.

Kylän väki järjestää Vesajärven kirppiskierroksen Landefestien aikaan 24.-25.8. Viime vuonna vierailijoita oli runsaasti ja jopa ulkomailta. Tapahtumaan voi valita oman teemansa, esim. kirppis, talon ja pihapiirin esittely, taidenäyttely tms. Jos olet kiinnostunut osallistumaan, ota yhteyttä Tuula Viherojaan.

Syys-, loka- ja marraskuussa kyläkahvila järjestetään kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina 1.9., 6.10. ja 3.11. klo 10-12. Joulukuussa lauletaan yhdessä kauneimpia joululauluja myöhemmin sovittavana päivänä.

Seurakunnan järjestämä kaikille avoin Kultaisen iän kerho kokoontuu kerran kuukaudessa tiistaina taas syksyllä 24.9., 22.10. ja 19.11.  klo 10-12.

Kylän yhteinen uimapaikka Hirvonjärven rannassa sai talkoovoimin rakennetun uuden laiturin.  Rakennusaineet laituriin hankittiin Joutsenten reitin Leader-rahoitukselta saadun avustuksen avulla.

Kylän väki tekee myös pyöräretkiä lähiympäristöön ja vesijuoksun saloihin voi tutustua Hirvonjärvellä.

Talvisin helmikuussa Vesajärvellä on jälleen autosuunnistuksen
SM-osakilpailu ja maaliskuussa  perinteiset pilkkikisat

Rovastinpesän tupamainen kallioluola on luonnonnähtävyys, jossa perimätiedon mukaan Hämeenkyrön rovasti Rothovius oli paossa isovihan aikana venäläisiä sotajoukkoja. Takamaantie 1635 käännytään, Rovastinpesänmetsätie  59.

Mukkalan kauppa-auto käy perjantaisin Vesajärventie 1883 klo 12.50, Vesajärventie 1809 klo 13 ja Vesajärventie 1689 klo 13.10.

Yhteistoimintaa on yli kuntarajojen, vierailemme lähikylissä ja infoamme heidän tapahtumistaan, esim. Kuustenlatvan kirppis on 28.6.-14.7.  pe-la-su,  Lahdenperän kirppiskierros on 13.-14.7.