VESAJÄRVEN KYLÄTOIMIKUNTA toimii Vesajärven maamiesseuran alajaostona. Kylän tapahtumien keskipiste on maamiesseuran omistama v. 1932 rakennettu Vesala. Kerran kuukaudessa sunnuntaisin Vesalassa on kyläkahvila ja kerran kuussa tiistaisin siellä kokoontuu kultaisen iän kerho. Vuosittain järjestetään perinteiset äitienpäivät ja kauneimmat joululaulut.  Hirvonjärven rannassa olevan  uimapaikan ylläpidosta kyläläiset huolehtivat talkoovoimin.

Kylän toimintaan ja sen kehittämiseen ovat kaikki tervetulleita!

Vesalan osoite: Vesajärventie 1710, 39290 Vesajärvi.

Tunnelmallisessa maamiesseurantalo VESALASSA voi järjestää erilaisia tapahtumia ja sitä voi vuokrata  yksityistilaisuuksiin. Tilat soveltuvat 185 hengelle tanssi- ruokailu-, kokous- ja juhlatiloiksi. Tiloissa on varusteltu keittiö ja piano sekä esiintymislava.

Tiedustelut ja varaukset puh. 050 5978 586

Maamiesseuran ja kylätoimikunnan lisäksi elämää sykkivällä kylällä on myös Vesajärven metsästysyhdistys ja kalastuskunta.

Kylällä on kauniita reittejä lenkkeilijöille ja pyöräilijöille, mm. Haapaniemienlenkki, Ihanankulmanlenkki, Vanhantienlenkki, Pajatien lenkki ja Osaralla on 3 km metsäpolku.

Oman tuulahduksensa kylän elämään tuovat ympärivuotiset mökkiläiset. Kaikki ovat tervetulleita kylän tapahtumiin, kehittämiseen ja talkoisiin!